Pages

Saturday, March 12, 2011

Listening to Ziana Zain Song

Tiba tiba hari ni rasa nak dengar lagu Ziana Zain...
Siap karaoke skali.. Dan secara automatik.. mengingatkan aku pada Fyda Sidik...
Best friend yang tercinta sepanjang kami sama sama menimba imu di SMTB, Boleh kata semua lagu Ziana Zain dia khatam..Aku mesti ingat dia bila dengar lagu ziana zain, boleh ingat mimik muka dia masa nyanyi, siap tiru aksi ziana kat pentas lagi...

Perkenalan kami bermula dari tempat berwuduk Aspuri pada hari pertama pendaftaran pelajar tingkatan empat.
Selepas selesai proses pendaftaran, mak ngan cik, serta along aku hanta semua barang ke dorm aku kat tingkat empat.. First time aku masuk asrama yang agak jauh dari rumah... masa tu besut dah cukup jauh bagi aku..
Lepas diorang balik aku rase sedih sebab x kenal sape sape pon kat sini.. Rase cam nak nangis tapi tahan je sebab malu ngan akak2 roomate aku... Lepas tu ada announcement, semua pelajar baru ke dewan makan untuk taklimat... dan bla bla bla... Abes taklimat da masuk waktu asar, semua berpusu pusu pergi surau..

Aku masuk tempat berwuduk.. tiba tiba ada 2 sekawan tengah nangis...
Si A tengah berdarah hidung...
Si B tengah memujuk sambil nangis...
ek eleh.. dah form 4 pon nak nangis...
dan ayat si budak A " Ra, aku dakmboh skoloh sini... Aku nak balik skoloh landas.. "
Dalam ati aku " Eh berdrama plak budak dua orang ni, aku pon sedih gak ni"
Tapi aku malas nak kacau daun, amik wuduk dan terus pegi solat Asar...

Esoknya aku dapat tau aku masuk kelas 4PKA2... Masuk je kelas alamak!!
Budak yang nangis semalam satu kelas ngan aku la... Member dia pon ada jugak... Mesti mintak ngan cikgu nak masuk kelas sama ni... Lantak la...

Setahun berlalu, aku pon da kamceng ngan budak ni, hobi die dalam kelas nyanyi lagu ziana zain, pencil case aku ngan budak B ni jadi microphone die... Dan die ada admire abang senior!! Tengah2 syok layan lagu ziana zain, die tiba2 diam... Owh... abang pujaan die turun tangga tepi kelas kitorang... HAHAHA... kantoi...

Budak A :: Fyda
Budak B :: Nora

Next May Fyda bakal menamatkan zaman singlenye,nanti nyanyi untuk husband je ye....
Congratulation my dear !!!!!! See you soon!!





ini lagu favourite dia dulu... suka nyanyi dalam kelas







No comments: