Pages

Tuesday, June 19, 2012

Celcom Careline


Hai hai dan Assalamualaikum...

Hari ni pagi pagi lagi dah dapat call dari Celcom Customer Careline.. Ingatkan ada pending payment
dah cuak, sebab last week baru wat online payment untuk no yang Incik Fiance pakai dan no sendiri
aikkk!!! takkan la payment tak go throuh their account lagi kan??

Me : Hello, Morning

CCS : Hello, Selamat  pagi Cik Siti saya buat panggilan dari Celcom Berhad, boleh luangkan sedikit masa ?

Me : yes, pasal ape ye?

CCS : Berkenaan feedback Cik Siti pada random survey kita pada hari sabtu lepas, cik ada reply tidak pada survey yang kita hanta,kenapa cik tidak berpuas ati pada perkhidmatan pegawai celcom ?
Me : Owh, dalam pukul 8 saya ada call CCS sebab nak block one of my number sebab saya dah buat online payment via RHBNow, dan pegawai bertugas minta saya bagi payment refference untuk payment yang saya buat, unfortunately saya tak dapat provide masa tu sebab saya dalam kereta dan xde copy, so saya call CCS balik selepas dah dapatkan payment refference . Unfortunately officer yang entertain saya untuk kali kedua tu inform saya nothing he can do if i cant fax the receipt to CCS?? tadi first Officer kata just tell the payment refference number je kot...Dia cakap either saya tunggu 3 hari bekerja untuk clearing or made cash payment kat deposit machine baru lah line saya bleh active, eh??? macam xnak layan je.. but!!! bila saya call lagi the next morning, officer lain boleh selesaikan issue ni, and line active within  30 minutes..

CCS : Dalam rate 1 ( paling teruk ) sampai 5 ( paling baik ) berapa cik siti rate officer ni?

Me : Oh, die xde rude or marah2 saya, cuma macam xde bagi solution or option untuk customer, saya dah buat payment xkan nak gi bayar cash lagi kan? so i give him 3..

CCS : owh ... terima kasih Cik Siti sebab meluangkan masa

Me : Welcome

Habis ler mamat tu kena ngan bos dia.. Uwaaa... i didnt mean to trouble you, tapi tengah tengah bengang tu la SMS survey tu masuk kan.. mesti la laju je taip TIDAK.. huhu... tak jangka langsung they take it seriously, sampai sanggup call customer. Bagus ler celcom ni. Baru first time kot reply TIDAK, terus call tanya sebab.. Welldone Celcom.. Tak sia sia suh incik Fiance pakai subline



No comments: